مقاله و تحقیق علوم اجتماعی و تربیتی

جدیدترین مقاله و پایان نامه و تحقیق در رشته علوم اجتماعی و تربیتی

مقاله و تحقیق علوم اجتماعی و تربیتی

جدیدترین مقاله و پایان نامه و تحقیق در رشته علوم اجتماعی و تربیتی

رابطه انگیزه پیشرفت ،سطح سواد ،شغل و وضعیت اقتصادی پدر با انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر

رابطه انگیزه پیشرفت ،سطح سواد ،شغل و وضعیت اقتصادی پدر با انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر

از این رو بیش از محیط‌های دیگر اجتماعی در رشد و تکامل فرد تاثیر دارد و کودک بیش از آن‌که از اوضاع خارجی متاثر شود تحت تاثیر خانواده قرار می‌گیرد. اثرات و نفوذ خانواده در رشد کودک و نوجوان بی‌شمار است.
اگر والدین صادقانه به او محبت کنند او دوست داشتن دیگران و مورد علاقه دیگران بودن را یاد می‌گیرد و بالاخره اگر والدین از اعتماد او نسبت به استقلال یافتن جلوگیری نکنند، او قادر خواهد بود در خلال دوره نوجوانی به درجه و میزان لازم از آزادی دست یابد و به تدریج خود را از آن وابستگی کودکانه رها سازد. شرایط خاص مدرسه و چگونگی روابط عاطفی حاکم بر خانواده، نقش به سزایی در رفتار تحصیلی و پیشرفت کودک و نوجوان دارد، بنابراین بررسی عوامل موجود در محیط خانواده و تاکید بر فضای حاکم بر خانواده به عنوان یکی از عوامل مهم و قطعی و نیز تعیین کننده در عملکرد تحصیلی کودکان و نوجوانان مورد توجه بسیاری از تحقیقات اجتماعی می‌باشندتحقیق انجام شده پیرامون میزان تاثیر سطح سواد والدین و با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را نشان می‌دهد که سطح سواد پدر با موفقیت و عدم موفقیت دانش آموزان اثر قطع دارد و سطح سواد مادر نیز در انجام موفقیت یا شکست بی تاثیر نیست.
در اﯾﻦ ﺑﯿﻦ ﻧﻘﺶ واﻟﺪﯾﻦ و ﺧﺎﻧﻮاده و اﺛﺮ آن ﺑﺮ پیشرفت تحصیلی و ﻃﯽ ﮐﺮدن ﭘﻠﻪ ﻫﺎی ﺗﺮﻗﯽ داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻗﺎﺑﻞ ﭼﺸﻢ ﭘﻮﺷﯽ ﻧﯿﺴﺖ. در اﯾﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﻨﺎﺑﻊ ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ‌ای و روش ﺗﺤﻘﯿﻘﯽ ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﯽ ﻧﻘﺶ واﻟﺪﯾﻦ در پیشرفت تحصیلی داﻧﺶ آﻣﻮزان ﭘﺮداﺧﺘﻪ ﺷﺪ. ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺣﺎﺻﻞ از اﯾﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻧﺸﺎن داد ﮐﻪ واﻟﺪﯾﻦ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﻣﺪت زﻣﺎن ﺣﻀﻮر ﺑﯿﺸﺘﺮ و ارﺗﺒﺎط ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺎ ﻓﺮزﻧﺪان ﺧﻮد ﺑﺎ اﯾﺠﺎد ﻧﻘﺶ ﻫﺎی ﺣﻤﺎﯾﺘﯽ، اﻧﮕﯿﺰﺷﯽ، ﻣﺸﺎرﮐﺘﻬﺎی رﺳﻤﯽ و ﻏﯿﺮ رﺳﻤﯽ در ﺗﺤﺼﯿﻞ، ﺳﻄﺢ ﺳﻮاد، درک و ﻫﺪاﯾﺖ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒﺘﯽ را ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ در پیشرفت تحصیلی ﻓﺮزﻧﺪان ﺧﻮد و داﻧﺶ آﻣﻮزان اﻧﺠﺎم دﻫﻨﺪ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش از ارﮐﺎن اﺳﺎﺳﯽ رﺷﺪ و ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدی، اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ و ﺳﯿﺎﺳﯽ ﻫﺮ ﮐﺸﻮر ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﯽ رود.
.. که همه موجب پایین آمدن موقعیت اجتماعی و فرهنگی شخص می‌شود و آشفتگی‏‌ها یا آسیب‏‌‌های روانی را به وجود می‌آورد معمولا افرادی که در سطح پایین اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زندگی می‌کنند، سطح تحصیلات کمتری نسبت به افراد همسال خود دارند و میزان تحصیلات در این خانواده‏‌ها به شدت افت پیدا می‌کند

منبع :تحقیق بررسی رابطه انگیزه پیشرفت ،سطح سواد ،شغل و وضعیت اقتصادی پدر با انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر

تحقیق بیماری افسردگی

تحقیق بیماری افسردگی

آیا می‌دانید افسردگی چیست، چه علایمی دارد و چگونه درمان می‌شود؟ افسردگی یکی از شایع‌ترین اختلالات روانی است که به احساس غم یا تجربه‌ی بحران‌های زندگی محدود نمی‌شود و به تشخیص زودهنگام و اقدامات درمانی مناسب نیاز دارد.
چنانچه این بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود، فرد بسته به تجویز پزشک از طریق دریافت دارو، شرکت در جلسات روان‌درمانی یا حتی تغییرات سبک زندگی به میزان قابل‌ توجهی بهبود خواهد یافت.
افراد مبتلا به افسردگی حاد حتی احتمال دارد به درجه‌ای از ناامیدی برسند که دست به خودکشی بزنند.
افسردگی[۱] یک حالت خلقی شامل بی‌حوصلگی و گریز از فعالیت یا بی‌علاقگی و بی‌میلی است و می‌تواند بر روی افکار، رفتار، احساسات و خوشی و تندرستی یک فرد تاثیر بگذارد.
افرادی که دارای حالت افسردگی هستند، می‌توانند احساس ناراحتی، اضطراب، پوچی، ناامیدی، درماندگی، بی‌ارزشی، شرمساری یا بی‌قراری داشته باشند.
ممکن است آن‌ها اشتیاق خود در انجام فعالیت‌هایی که زمانی برایشان لذت‌بخش بوده از دست بدهند، نسبت به غذا بی‌میل و کم‌اشتها شوند، تمرکز خود را از دست بدهند، در به خاطر سپردن جزییات و تصمیم‌گیری دچار مشکل شوند، در روابط خود به مشکل برخورد کنند و به خودکشی فکر کرده، قصد آن را داشته باشند و حتی خودکشی کنند.
اختلال افسردگی هم‌چنین ممکن است باعث بی‌خوابی، خواب بیش از حد، احساس خستگی و کوفتگی، مشکلات گوارشی، یا کاهش انرژی بدن شود.
اما ممکن است یک واکنش طبیعی نسبت به رویدادهای زندگی مانند مرگ اطرافیان، اثرات بیماری‌های بدنی یا عوارض جانبی مصرف بعضی از داروها و درمان‌های پزشکی باشد، البته تا زمانی که این حالت در یک مدت زمان طولانی باقی نمانده باشد.
یک تشخیص راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی، افسردگی به شکل یک عادت که فرد می‌تواند به عنوان بخشی از زندگی خود تجربه کند را متمایز می‌کند.احساس گرفته بودن و یا خستگی غیر عادی گاهی زیاد عجیب نیست، بخشی از زندگی است.برای این بیماری درمان وجود دارد.

منبع : تحقیق بیماری افسردگی

الگوبرداری

پاورپوینت الگوبرداری

الگوبرداری یک فرایند سیستماتیک و پیوسته از ارزیابی محصولات خدمات و روشهاست که در مقایسه با رقبای اصلی و یا شرکتهایی که به عنوان پیشگام مطرح هستند انجام می‌پذیرد و در واقع ابزاری موثر در دست مدیران جهت بهبود فرایندهای کاری است در جهان امروز و در شرایط رقابتی بازار، کیفیت محصول و بهره‌وری به عنوان دو عامل اساسی و مهم در حفظ و بقای موسسات حرف اول را زده و آنهایی که از بهره‏وری و کیفیت بالاتری برخوردار هستند در بازار حضور داشته و ماندگار خواهند ماند.
ازین‌رو اطلاع مداوم از وضعیت بازار و کیفیت و کمیت محصولات رقبا و همچنین سیستمها و روشهای انجام کار آنها برای هر موسسه و شرکت رقیب ضروری و اجتناب‌ناپذیر است تا ضمن اینکه از مزیتها و ویژگیهای برتر رقبا الگوبرداری می‏کنند، خود را به وضعیت بهتری نسبت به آنها برسانند.
بر این اساس الگوبرداری( Benchmarking) روشی سیستماتیک است که سازمانها بوسیله آن می‌توانند فعالیتهای خود را براساس بهترین صنعت یا سازمان اندازه‌گیری و اصلاح کنند؛ این روش با فراهم‌سازی چارچوبی برای سازمانها که بوسیله آن فعالیتهای بهترین سازمان مشخص گردیده است و تشخیص وجوه تمایز سازمان موجود با بهترین سازمان، نشان می‌دهد که چگونه می‌توان شکافهای موجود را پر کرد.
بر این اساس الگوبرداری( Benchmarking) روشی سیستماتیک است که سازمانها بوسیله آن می‌توانند فعالیتهای خود را براساس بهترین صنعت یا سازمان اندازه‌گیری و اصلاح کنند؛ این روش با فراهم‌سازی چارچوبی برای سازمانها دارد که بوسیله آن فعالیتهای بهترین سازمان مشخص گردیده است و تشخیص وجوه تمایز سازمان موجود با بهترین سازمان، نشان می‌دهد که چگونه می‌توان شکافهای موجود را پر کرد.
الگوبرداری( BENCHMARKING) روشی سیستماتیک است که سازمانها بوسیله آن می‌توانند فعالیتهای خود را براساس بهترین صنعت یا سازمان اندازه گیری و اصلاح کنند.
این روش با فراهم سازی چارچوبی برای سازمانها که بوسیله آن فعالیتهای بهترین سازمان مشخص گردیده است و تشخیص وجوه تمایز سازمان موجود با بهترین سازمان نشان می‌دهد که چگونه می‌توان شکافهای موجود را پر کرد.
الگوبرداری( BENCHMARKING) روشی سیستماتیک است که سازمانها بوسیله آن می‌توانند فعالیتهای خود را براساس بهترین صنعت یا سازمان اندازه گیری و اصلاح کنند.
این روش با فراهم سازی چارچوبی برای سازمانها که بوسیله آن فعالیتهای بهترین سازمان مشخص گردیده است و تشخیص وجوه تمایز سازمان موجود با بهترین سازمان نشان می‌دهد که چگونه می‌توان شکافهای موجود را پر کرد.
الگوبرداری به واقع ابزاری برای بهبود مستمر است و می‌تواند توسط انواع سازمانهای تولیدی و خدماتی به کار گرفته شود.
این روش را با نامهای الگوگیری و الگوبرداری نیز می‌شناسند.

منبع : پاورپوینت الگوبرداری

پاورپوینت استهلاک و کاهش ارزش دارایی ها

سری دوم بهترین فایل های پاورپوینت آماده جهت ارائه دانشجویان با قابلیت ویرایش آماده گردیده است . جهت دانلود فایل پاورپوینت ها بر روی لینک های زیر کلیک نمایید


پاورپوینت اقلیم سرد و کوهستانی، معتدل و مرطوب
پاورپوینت اصول حسابداری 2
پاورپوینت اصول حسابداری 3
پاورپوینت اصول حسابداری 1
پاورپوینت استهلاک و کاهش ارزش دارایی ها
پاورپوینت استانداردهای فیزیکی مدرسه ابتدایی
پاورپوینت استاندارد ها و ضوابط طراحی سینما
پاورپوینت ارگونومی صندلی اتوبوس
پاورپوینت ارزیابی خون ریزی های مغزی در MRI
پاورپوینت ارتباطات
پاورپوینت ارائه مدل های کسب و کار الکترونیکی
پاورپوینت اخلاق اداری
پاورپوینت اختلال بیش فعالی
پاورپوینت اﺛﺮ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎی اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ در ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر
پاورپوینت ابعاد و اندازه های استاندارد در مجتمع های مسکونی
پاورپوینت access
پاورپوینت 5s

پاورپوینت شش سیگما

بهترین فایل های پاورپوینت آماده جهت ارائه دانشجویان با قابلیت ویرایش آماده گردیده است . جهت دانلود فایل پاورپوینت ها بر روی لینک های زیر کلیک نمایید


پاورپوینت مدیریت جامع کیفیت
پاورپوینت شش سیگما
پاورپوینت زمان سنجی و ظرفیت سنجی و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز
پاورپوینت بررسی سیستم عامل Android
پاورپوینت آلفرد آدلر
پاورپوینت آسیب های فضای مجازی و اینترنت
پاورپوینت آسیب مچ پا
پاورپوینت آپاندیسیت
پاورپوینت آب انبار
پاورپوینت ایل بختیاری
پاورپوینت ایجاد، نگهداری و ارتقای برند
پاورپوینت اورژانس مسمومیت ها و مصرف بیش از حد داروها
پاورپوینت انواع درب
پاورپوینت انسان شناسی و عصب پژوهی
پاورپوینت انتقال خون
پاورپوینت الگوریتم کلونی زنبورعسل
پاورپوینت الگوریتم بهینه سازی کلونی مورچه ها
پاورپوینت الگوریتم بهینه سازی فاخته
پاورپوینت الگوبرداری
پاورپوینت اکوپارک