مدیر بازاریابی (Marketing Manager) یا مدیر مارکتینگ کسی است که امور بازاریابی یک کسب و کار یا محصول را مدیریت می کند. ممکن است یک مدیر بازاریابی مسئول چندین کالا و خدمات باشد یا صرفا مسئول یک محصول باشد. یک مدیر بازاریابی باید روحیه ای اجتماعی، دوستانه و با روابط عمومی بالا و انعطاف پذیر داشته باشد. علاوه بر این موارد مدیر بازاریابی باید کاملا متمرکز باشد، به جزئیات توجه کند و در مورد اختصاص بودجه و محدودیت های زمانی هوشیارانه عمل کند.
مدیر تبلیغات مسئول توسعه ،
اجرا ، و مدیریت استراتژی های تبلیغاتی شرکت هم از دیدگاه فروش و هم فنی
است. این شغل بازاریابی شامل ارائه ابتکارات و مدیریت تبادل نظرها و اجماع
با حامیان فروش و آژانس های تبلیغاتی می باشد.
مدیران تبلیغات زمان
زیادی را نیز صرف مذاکره با نمایندگان فروش خارج از سازمان می کنند و مسئول
مدیریت توسعه اقدامات برای سهولت فروش و مدیریت رسانه ای هستند.
آنها همچنین ، عموماً، مسئول مدیریت گروهی از نمایندگان فروش تبلیغات هستند. علاوه بر فعالیت روزانه ، نقش مدیر تبلیغات
ایجاد علاقه در میان خریداران بالقوه یک کالا یا خدمت برای واحد سازمانی
یا کل سازمان و یا یک پروژه ( برای آژانس تبلیغاتی خاص ) است.از آنجایی که
بخش بازاریابی بخشی مهم از فرایند هر کسب و کاری را شامل
می شود. مدیر بازاریابی به عنوان ایفا کننده مهم ترین نقش این دپارتمان در
هر سازمان دارای وظایف و تعهداتی می باشد. این وظایف به طور خلاصه عبارتند
از: